اخذ صلاحیت خدمات مشاوره فرصتی برای ارائه مشاوره در حوزههای فنی و مهندسی، اقتصادی و مدیریتی
صلاحیت خدمات مشاوره چیست؟ به فرآیندی که طی آن توان تخصصی مشاور طبق آییننامه تشخیص صلاحیت مشاوران ارزیابی و بررسی شود را تشخیص صلاحیت میگویند. گفتنی است که تشخیص صلاحیت مشاوران از سوی سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور صورت میگیرد. سازمان مذکور مشاوران را در قالب ضوابطی که در آییننامه درج شده است در پایههای ۳، ۲ و ۱ در هر تخصص و نیز پایه نهایی در گروههای تخصصی، تعیین صلاحیت میکند. چنانچه یک مشاور بتواند صلاحیت انجام همه تخصصهای یک گروه را در پایه ۱ کسب کند بعد از تصویب کارگروه فنی تشخیص صلاحیت، مشاور موفق به اخذ نهایی پایه میشود و با توجه به تعداد کاری که در هر تخصص مجاز است بدون در نظر گرفتن محدودیت حداکثر حقوق مناسب، فعالیت میکند. افزون بر این هر مشاور قادر است با معرفی افراد واجد شرایط، طبق ضوابط آییننامه مذکور در کلیه تخصصها و گروههای تخصصی و یا تکرار در تخصص، کسب صلاحیت کند.
مشاور چه کسی است؟ مشاور به شخص حقوقی گفته میشود که بر طبق آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوران، صلاحیت او تأیید شده و گواهینامه تشخیص صلاحیت را کسب و خدمات مشاورهای را به کارفرمایان مشغول به فعالیت در حوزههای ، فنی و مهندسی، اقتصادی و همچنین مدیریت ارائه می دهد. جهت اقدام برای تعیین صلاحیت مشاوران نیز می توانید در سامانه تشخیص صلاحیت مشاوران ثبت نام کرده و با ورود به این سامان، نام کاربری و گذرواژه خود را وارد کرده و اقدامات بعدی را انجام دهید.
فرآیند انجام کار
بدست آوردن اطلاعات مربوط به شرکتها و محصول آنها
مرحله اول
امکانسنجی و ارزیابی اولیه
مرحله دوم
پروپوزال پیشنهادی و همکاری
مرحله سوم
پرسشهای متداول
شرایط عمومی تشخیص صلاحیت مشاور حقوقی شامل چه مواردی میشود؟
۱-تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد. ۲-شرکت در سازمان ثبت شرکتها ثبت شده باشد. ۳-در سازمان اسناد عضویت داشته باشد. ۴-هیچ یک از شریکان و یا مدیران موسسه یا شرکت سهام نداشته و در هیئت مدیره شرکتهای مهندسین مشاور عضو سازمان نباشند. ۵-سوء پیشینه کیفری موثر نداشته باشد. ۶-دارای کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم از خدمت سربازی باشد.
عوامل موثر بر تشخیص صلاحیت مشاوران شامل چه مواردی است؟
طبق ماده ۱۰ آییننامه تشخیص صلاحیت مشاوران عواملی که در تشخیص صلاحیت موثرند عبارتند از: ۱-نیروی انسانی متخصص ۲-امور انجام گرفته(تجربه کاری شرکت) ۳-ساختار مدیریتی ۴-امکانات پشتیبانی
چه رشتههای تحصیلی نیاز به اخذ گواهی صلاحیت مشاوران را نیاز دارند؟
در این مورد میتوان به به رشتههای مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، آمار، حسابداری، مدیریت، اقتصاد، مدیریت فناوری اطلاعات و غیره اشاره نمود.
برای تمدید گواهینامه صلاحیت مشاوران باید چه کاری را انجام دهیم؟
برای تمدید گواهینامه صلاحیت مشاوران نیز باید ۲ ماه قبل از اتمام گواهینامه خود با توجه به مدارک و مستندات شرکت، جهت تمدید آن اقدام نمایید.
آیا شرکتها نیاز به اخذ تاییدیه صلاحیت خدمات مشاوره را دارند؟
بله؛ از جمله شرکتهایی که نیاز به تعیین صلاحیت مشاوران و اخذ گواهینامه آن را دارند، می توان به شرکتهای خصوصی و تعاونی که مالک آن ها افراد حقیقی یا حقوقی بوده و مجموعه آن ها بر اساس قوانین موجود در کشور در اداره کل ثبت شرکتها به ثبت رسمی رسیدهاند، اشاره کرد.
اگر خواهان ارزیابی پرونده شرکتتان و همچنین به دنبال بهرهگیری از ارتباط و مشاوره رایگان توسط کارشناسان ما هستید لطفا بر روی دکمه تکمیل فرم کلیک کرده و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل نمایید.